Субота, 04.05.2024, 01:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Черчецький ліцей

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


Класний керівник року 2015
Опис досвіду роботи класного керівника

Формування організованого учнівського колективу та виховання дитини як творчої, високоморальної та здібної особистості через залучення до активної діяльності

Якщо людина щодня робитиме власну справу, попри все, життя зміниться на краще. А сухе дерево, якщо його поливати щодня – зацвіте!!!

Так як дерево кожної весни цвіте, кожної осені дає свої плоди, так само і класний керівник, виховуючи дітей, чекає на результати своєї роботи.
Класний керівник є і коренем дерева, і людиною, що його поливає. Діти – це і є той самий цвіт, з якого ми отримаємо бажані плоди.
Я, як класний керівник 6 класу, в системі своєї виховної діяльності намагаюся бути творчою особистістю, здатної до організації своєї професійної діяльності, яка відкриває дітям можливості творчого розвитку. З моїми учнями потрібно бути компетентним, креативним, ініціативним і найголовніше активним вчителем.
Сучасному суспільству потрібна особистість, яка здатна брати активну участь у розвитку нашої держави. Тому сьогодні у шкільній освіті на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та потреб, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності. Реалізувати дане завдання зможе класний керівник.
Класний керівник – це особа, яка дотична до найбільшого багатства – душі, розуму і почуттів дітей. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого – багатство народу, його майбутнє, його надія – молоде покоління.
Класний керівник творить найбільше багатство суспільства – Людину...
В. О. Сухомлинський
Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.
Дуже часто трапляється, що спогади про школу так чи інакше пов’язані з іменем класного керівника. Якщо ця людина поєднує в собі якості педагога, вихователя, психотерапевта, то саме до нього звертаються учні зі своїми радощами і смутками, саме він допомагає розв’язати конфлікти з батьками і педагогами, його посвячують в дитячі таємниці.
Основне призначення класного керівництва зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство, – максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення.
Вчитель має бути і наставником, і помічником, і захисником, і другом, який допоможе дитині набути не тільки знання про навколишній світ, оволодіти уміннями і навичками, а й допоможе розкрити і проявити свої здібності, відчути себе самостійною, творчою особистістю, яка здатна змінити світ.

Я намагаюся створювати сприятливі умови для виявлення творчих та фізичних здібностей учнів, тому працюю над такою проблемою: «Формування організованого учнівського колективу та виховання дитини як творчої, високоморальної та здібної особистості через залучення до активної діяльності».
Ефективність моєї роботи, як класного керівника визначається навчально-виховним процесом, який забезпечує розвиток творчих здібностей кожної дитини, формує творчу особистість і готує її до творчої, пізнавальної та суспільно - трудової діяльності.
Для реалізації своєї проблеми я проводжу виховні заходи у різноманітних формах: круглі столи, години спілкування, робота в групах, змагання, конкурси, вікторини…
Виховання – процес безперервний. Нагромадження нових знань, зміна або зміцнення поглядів, переконань, звичок відбувається постійно тому перед вчителем стоїть завдання – відкрити, захопити і спрямувати кожного учня на цікавий, змістовний і суспільно корисний шлях самовдосконалення.
Відкрити учня – це означає показати йому самого себе, способи розвитку його сил, якостей, здібностей. Важливо переконати його в тому, що всі чесноти, як і недоліки, залежать від нього, від його рівня свідомості і вміння будувати життя. Щоб розкрити учня, потрібно організувати його діяльність у колективі.
Захопити учня – це означає викликати у нього потребу організувати себе для досягнення суспільно і особистісно значущих цілей. Потрібно ставити посильні завдання для можливості їх виконання, а за успішне виконання – похвалити. Навіть невелика перемога над собою робить людину успішною.
Виходячи з таких позицій, на мою думку, успішність організації виховного процесу з класним колективом залежить щонайперше від добре продуманого планування виховної роботи вчителем. Проте планування виховної роботи – це не лише складання виховних заходів. Це набагато ширша, об’ємна робота по усесторонньому вивченню вихованців, їх інтересів, поглядів, стосунків в сім’ях та серед однолітків.
Робота класного керівника в школі, по суті, друга спеціальність. Ця царина діяльності вимагає специфічних знань, умінь, навичок. Насамперед класному керівникові слід знати, що виховна робота має свої особливості.
З одного боку, учень зазнає впливів, які свідомо організовують батьки, вчителі, засоби інформації, громадськість, малі та великі неформальні групи; з іншого боку, учень виступає як складне природне явище, особистість якого здатна до реальної самооцінки та виявляє прагнення до самопізнання, самореалізації і самоствердження.
По-друге, організовуючи виховну діяльність, класному керівникові потрібно враховувати, що кожен учень однієї вікової групи має свої індивідуальні особливості та інтелектуально-вольові можливості, певний досвід взаємодії із соціальним середовищем, власні інтереси та пріоритети.
Не варто забувати, що виховний процес триває весь період перебування учнів у школі, під час якого відбуваються значні зміни рівня їх соціального, психологічного, духовного та фізичного розвитку.
Проблема над якою я працюю є досить актуальною у виховному процесі, оскілки сьогодні в нашому суспільстві йде процес переосмислення ідей, теорій, історичних фактів і важливо не упустити молоде покоління в сенсі ціннісних орієнтацій. Морально-правові цінності в житті людини, суспільства залишаються незмінними: Добро, Милосердя, Співчуття, Патріотизм, Взаємодопомога, Совість, Честь, Любов.
Основна суперечність сучасної системи освіти, на мій погляд, – це протиріччя між швидким темпом приросту знань в сучасному світі і обмеженими можливостями їх засвоєння особистістю. Це змушує педагогічну теорію перейти до нового освітнього ідеалу – максимальному розвитку здібностей людини до саморегуляції і самоосвіті .
Це головне в інноваційному навчанні – розвиток здібностей на основі освіти і самоосвіти. Звідси мета виховання: спрямованість всієї позаурочної роботи на задоволення інтересів особи, на базі пізнання особливостей, потреб і можливостей людини.
В кінці ХХ століття змінилися засоби виховного впливу – це Інтернет, сучасні комп'ютерні технології, відео - і аудіо продукція, нетрадиційна друкована продукція, що з одного боку значно розширює діапазон знань людини, а з іншого ускладнює чітке визначення підлітком своєї позиції, свого погляду, оцінку подій, що відбуваються в суспільстві, розсіює увагу і осмислення різних фактів і дій.
Я вважаю, що відсутність у частини молоді навичок конструктивного спілкування, загальних принципів розуміння сутності найпростіших соціальних процесів і явищ призводить до конфліктів, стресових ситуацій, неадекватної соціальної поведінки. Як наслідок — "втеча молоді від реальної дійсності" в алкоголізм, наркоманію, віртуальне комп'ютерне середовище.
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає, на мій погляд, всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому особисто мені зрозуміла мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
Успішність виховання школярів великою мірою залежить від особистості вчителя, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями, педагогічними технологіями, здатністю отримувати додаткові знання, необхідні для практичної діяльності. Цілі моєї виховної діяльності:
Виховування та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві.
Головні завдання виховної роботи:
 здійснення спостереження за особистим розвитком дитини, сприяння створенню оптимальних умов для формування його особистості, морального та духовного розвитку;
 організація співпраці усіх дорослих, які мають вплив на дитину;
 виховання доброго відношення до життя, до оточуючих, уміння знаходити у ньому радість та бажання творити добро;
 створювати умови для збереження та зміцнення здоров’я;
 допомагати учням та їх батькам знаходити шлях до серця один одного, не губити душевний контакт та віру у близьких людей;
 стимулювати зацікавленість до розвитку творчих, інтелектуальних та фізичних можливостей та здібностей у кожному вихованці.
З своїм класом я працюю другий рік і вже бездоганно вивчила учнів, знаю їх темперамент, їх звички та настрої.
Спираючись на методичну, науково-правову базу, у наслідок обміну досвідом на шкільних семінарах класних керівників, за допомогою вивчення сімей учнів мого класу, я означила методи виховної роботи, які необхідні для втілення цілей та задач, які сформульовані як пріоритетні у моїй виховній роботі:
Не забороняти, а направляти,
Не змушувати, а переконувати,
Не командувати, а організовувати,
Не обмежувати, а надавати свободу вибору!!!
та форми роботи: година спілкування, класні збори, година класного керівника, анкета думок, зустріч, відверта розмова, ярмарок солідарності, конкурс, спартакіада народних ігор, родинне свято, родинна вітальня, рольова гра, вікторина, колективна творча справа (жива газета, випуск класної газети, усний журнал…), школа етикету, виставка-конкурс, ведення літопису класного колективу, колективне ігрове спілкування, літні походи, гра-анкета, колаж, пошукова гра, акція (милосердя, благодійна, екологічна та інші), екологічна стежка, художня галерея, конкурс-ярмарок, виставка творчих робіт, конкурс-інсценізація, інтелектуальна гра тощо.
Активні та групові форми: диспути, моніторингові практикуми, інтелектуальні ігри (шкільна команда «знавців»), тренінги, «мозковий штурм».
Індивідуальні форми: консультації, самотестування, зустрічі з батьками при розв’язуванні важких життєвих ситуацій, спільні бесіди з вчителями- предметниками.
Основні напрямки моєї виховної роботи
1. Ціннісне ставлення вихованців до себе.
2. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
3. Ціннісне ставлення до праці.
4. Ціннісне ставлення до природи.
5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

«Колектив, який здатен виховувати особистість, складається із особистостей». Для мене це один з найважливіших принципів виховання, який неможливо реалізувати без створення виховного простору, а саме: діяти у співпраці з сім'єю, громадськістю; залучення дітей до розв'язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки; розвиток творчого потенціалу всіх суб'єктів навчально-виховного процесу; спонукання школярів до самостійного розв'язання власних життєвих проблем у нестабільному суспільстві; життєтворчість як здатність забезпечити дитині можливість облаштувати власне життя, творити колективні та міжособистісні взаємини; педагогічна культура вчителів і вихователів, невід'ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії.
Формування класного колективу – завдання педагога.
Методика створення і виховання колективу базується на залученні учнів до спільної діяльності за допомогою спеціальних прийомів стимулювання діяльності, згуртування групи.
Тільки згуртувавши учнів у дружний і працездатний колектив, можна успішно здійснювати їх навчання та виховання.
Створення учнівського колективу, як і виховання взагалі, слід починати зі знайомства з учнями.
Починаючи свою роботу з класом, потрібно подивитися особові справи учнів, поговорити з учителями, проаналізувати класний журнал за попередній навчальний рік і скласти загальне уявлення про успішність, переваги й недоліки класу, з тим щоб визначити більш правильний підхід до організації виховної роботи.
Класний керівник піклується про те, щоб із перших днів роботи з класом залучити учнів до практичної позакласної діяльності.
Організація цікавих практичних справ учнів створює основу для накопичення позитивних традицій у класі, що в свою чергу сприяє збагаченню життя колективу та його розвитку.
Робота з батьками
Велике значення я надаю роботі з батьками. Насамперед - це батьківські збори, які намагаюсь проводити у різних формах : це і батьківські лекторії, тематичні консультації, і анкетування, запрошуємо вчителів-предметників, обговорюємо проблемні ситуації. Теми зборів актуальні, хвилюють батьків, тому збори проходять жваво і завжди з користю. Про недоліки дитини я розмовляю з батьками лише в індивідуальній бесіді, починаючи з позитивних моментів у навчанні дитини, поступово переходячи до того, на що батькам слід звернути особливу увагу. Така робота з батьками дає свої плоди: батьки не бояться, що відчують неприємні хвилини перед іншими, охоче приходять на збори й активно беруть участь у проведенні позакласних заходів, підготовки класу до нового навчального року. Сполучною ланкою між школою і всіма батьками класу є батьківський актив, який активно допомагає мені в організації дозвілля дітей, в ремонті, беруть участь у всіх організаційних питаннях.
Запорукою успішної виховної діяльності класного керівника є його співпраця з батьками, оскільки саме сім'я значною мірою впливає на процес розвитку особистості дитини. Тому важливе і відповідальне завдання вчителя — зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Виконання цього завдання можливе:
• вивчення сімей учнів;
• педагогічна просвіта батьків;
• забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу;
• педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
• індивідуальна робота з батьками;
• інформування батьків про хід і результати навчання й виховання та розвиток учнів.
Результати роботи:
Високий рівень позитивного ставлення дітей до школи.
Висока ініціативність та активність учнів.
Зацікавленість в кінцевому результаті праці.
Самостійна творча діяльність.
Бажання приймати участь в конкурсах.
Вважаю, якщо класний керівник, який прагне зацікавити школярів, залучити їх до творчої активної діяльності «працює не для себе, а для учнів».
Тому я добираю такі форми проведення виховних годин та заходів, які б ефективно впливали на емоції, свідомість учнів, пробуджуючи в них інтерес та мотивацію, самостійність мислення та дій. Саме за таких умов можна досягти високих результатів, тому намагаюсь працювати в атмосфері доброзичливості і взаємної підтримки, що сприяє розвитку співробітництва.
Вважаю, що сьогодні повинна змінитись роль класного керівника: він повинен бути не наглядачем, не контролером, а виконувати роль консультанта та джерела знань, стати старшим товаришем, другом, порадником, партнером у спільній діяльності.
Такий класний керівник не домінує, а співпрацює з учнями. Вони особистісно захоплені один одним, довіряють, поважають думки, почуття, позитивно налаштовані на творчість, вони співавтори заходу. Саме співпраця учня і вчителя стане ще одним ключем до успіху наших учнів.
Виховуючи своїх учнів, в такому дусі я очікую, що прищеплю їм навички планування діяльності на день, тиждень, місяць; навчу самозвітування; дотримання виконання свого плану, відповідальності за самозобов'язання. Вони зрозуміють зміст етичних норм і правил, матимуть позитивні риси характеру: обов'язковість, чесність, організованість, доброта, щирість, повага до старших і до себе; інтерес до навчання, бажання бачити прекрасне у природі, творах мистецтва, людських взаєминах; покращиться розвиток мовленнєвої культури учня, вміння спілкуватися, висловлювати свою думку.

Формула успіху учнів у кожного вчителя різна. На мою думку, це залежить не лише від форм і методів, які ми застосовуємо у своїй роботі. Напевно, не останню роль в цьому відіграє і сама особистість класного керівника. Для того, щоб наші діти досягли успіху, ми ніколи не повинні зупинятися на досягнутому, постійно бути в творчому пошуку, займатися самовдосконаленням…
І лише тоді наше «дерево» принесе нашій державі плоди, які будуть захищати, оберігати, прославляти і просто любити нашу рідну Україну!!!
Категорія: Мої статті | Додав: gladunnatali15 (19.10.2015)
Переглядів: 1489 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz