україна
ЧЕМЕРОВЕЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
відділ освіти, молоді та спорту
НАКАЗ
28 листопада 2016 рік Чемерівці № 122-о
Про підсумки атестаційної експертизи Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Відповідно до частини третьої статті 40 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.01.2015 року № 67 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14.02.2015 року за №173/26618, на виконання Плану проведення державної атестації, затвердженого наказом відділу освіти, молоді та спорту Чемеровецької райдержадміністрації від 10.03.2015р. №43-о в термін з 08 по 18 листопада 2016 року проведено атестаційну експертизу Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Експертна комісія у складі 6 осіб провела перевірку за 12 напрямами діяльності навчального закладу згідно робочої програми, підготовлено аргументований висновок щодо результатів атестаційної експертизи та вмотивовані конкретні рекомендації для навчального закладу щодо підвищення якості надання освітніх послуг населенню.
Враховуючи результати державної атестації
н а к а з у ю:
- Визнати атестованою Черчецьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів.
- Головному спеціалісту відділу освіти, молоді та спорту Чемеровецької райдержадміністрації Безверхній О.О. оприлюднити на офіційному веб-сайті відділу результати державної атестації навчального закладу.
- Директору Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Савчуку О.А. оприлюднити результати державної атестації на офіційному веб-сайті навчального закладу.
- Контроль за виконанням наказу покласти на головного спеціаліста відділу Безверхню О.О,
Начальник відділу освіти,
молоді та спорту О.Царук
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за напрямом «Роль навчального закладу у житті територіальної громади та його суспільна оцінка батьківською громадськістю, громадськими об’єднаннями»
Органом громадського самоврядування Черчецької ЗОШ І-ІІІст. є загальні збори колективу, що скликаються не менш як один раз на рік. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів колективу визначені статутом закладу і колективним договором.
Загальні збори заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності закладу.
В Черчецької ЗОШ І-ІІІст. за рішенням загальних зборів створені та діють рада закладу, діяльність якої регулюється статутом, а також учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання.
До складу ради Черчецької ЗОШ І-ІІІст. обрані представники педагогічного колективу, учнів школи, батьків та громадськості. Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів; спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням; разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу; затверджує режим роботи навчального закладу; приймає рішення спільно з педагогічною радою про нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»; золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні»; погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік; заслуховує звіт голови ради, інформацію директора з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності.
Аналізом роботи на місцях в навчальному закладі встановлено, що дирекція та профспілковий комітет чітко співпрацюють по забезпеченню законних прав та інтересів працюючих, поліпшенню умов праці, організації їх культурного дозвілля та спортивно-оздоровчих заходів.
Основні документи, тобто накази, положення, графіки, атестаційні матеріали, розподіл годин, що стосуються погодження з профкомом приймаються відкрито без перевищення повноважень. Напередодні спільно з директором школи та головою профспілкового комітету підкоректовано правила внутрішнього трудового розпорядку, а потім їх винесено на загал і ознайомлено під розписку всіх працюючих.
Вивчення даного питання на місцях та аналіз спільної діяльності навчального закладу з Радою школи, тим більше, що Раду школи та профспілковий комітет очолює О.І. Склеп’юк, батьківським комітетом, всіма структурними підрозділами, що діють на території мікрорайону свідчать про системну, послідовну і спрямовану роботу по успішному наданню освітніх послуг вихованцям. Співбесіда з керівниками, успішні результати їхньої діяльності чітко виражені у досягненні школою та її учнями різних конкурсів, олімпіад, МАНУ в межах району та області.
Пріоритетним в роботі навчального закладу спільно з профспілковою організацією є удосконалення форм і методів соціального партнерства по забезпеченню законних прав та інтересів працюючих, поліпшенню їхніх умов праці, побуту та відпочинку.
Для позитивного вирішення даної ділянки роботи підпорядкований колективний договір, який відповідає нормативним документам та запитам працюючих. В ньому враховані питання виробничої діяльності, охорони праці та безпеки життєдіяльності, соціальних гарантій. Він містить додатки, згідно яких передбачені додаткові матеріальні стимули, що не вирішуються через брак коштів.
Рекомендації
щодо підвищення ролі навчального закладу у житті територіальної громади та його суспільна оцінка батьківською громадськістю, громадськими об’єднаннями
1. Забезпечувати системність в роботі органів громадського самоврядування.
2. Активізувати профілактичну роботу з охорони праці та життєдіяльності.
Член комісії, голова райкому профспілки
працівників освіти В.М.Мельничук
Член комісії, голова ради школи О.І.Склеп’юк
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за напрямом «Відповідність документації, у тому числі фінансової, вимогам законодавства»
Черчецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чемеровецької районної ради Хмельницької області (навчальний заклад) знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл і селищ Чемеровецького району.
Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу:
31646, Хмельницька область,
Чемеровецький район, с.Черче
вул.Жовтнева, 1
Повна назва Закладу: ЧЕРЧЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ЧЕМЕРОВЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ. Скорочена назва Закладу: ЧЕРЧЕЦЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.
Черчецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чемеровецької районної ради Хмельницької області діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням двадцять першої сесії районної ради від 01 липня 2010 року №10.
Ділова документація закладу впорядкована і ведеться відповідно до Інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності, затвердженої наказом МОН №1239 від 28.08.2013р.
Рекомендації
щодо відповідності документації, у тому числі фінансової, вимогам законодавства
- Виготовити Акт на право постійного користування земельною ділянкою.
- Накази з основної діяльності, кадрових питань та протоколи засідань педагогічної ради вести з дотриманням усіх вимог.
- Внести зміни до Статуту закладу в розділах «Організація навчально-виховного процесу» (п.2.12., 2.13, 2.15, 2.17), «Управління навчальним закладом» (п.4.2, 4.33).
- Відкоригувати перспективний план роботи на 2016-2020 роки в частинах планування внутрішнього контролю, потреби в кадрах та зміцнення матеріально-технічної бази закладу.
Головний спеціаліст відділу О.Безверхня
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за напрямом «Створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей - інвалідів»
У Черчецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2016-2017 навчальному році навчається двоє дітей інвалідів (ДЦП геміпаретична форма) пересуваються самостійно, інтелект збережений. Дівчатка навчаються у третьому класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, оскільки не має медичних показань щодо надання їм спеціальних умов для організації навчання.
Аналіз плану роботи школи, співбесіди з керівниками свідчить про те, що даному питанню приділяється належна увага. Громадським інспектором з охорони дитинства призначено Гладун Наталію Володимирівну, визначено завдання та передбачено контроль за організацією роботи з дітьми, які мають вади фізичного і розумового розвитку.
Відвіданий урок в 3 класі показав, що учні з особливими освітніми потребами займають особливе становище в класі, проте вони мають почуватися природно, досягати самостійності, наскільки це можливо. Дуже важливо в класі створити таку атмосферу взаєморозуміння та взаємодопомоги між учнями, щоб забезпечити дітям з особливостями психофізичного розвитку можливість самостверджуватися, долати неадекватні установки та стереотипи, набувати певних навичок соціальної поведінки. Результативність навчально-виховної, корекційної, профілактичної роботи в класі значною мірою залежить від скоординованості впливів усіх членів команди (керівника закладу, педагогів, психолога, медичної сестри, батьків)
Отже у Черчецькій ЗОШ І-ІІІ ст. забезпечується виконання вимог щодо створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей-інвалідів.
Рекомендації
щодо створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі дітей - інвалідів
1. Щороку поновлювати банк даних дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей інвалідів.
- Створювати сприятливе середовище для розвитку учнів з особливими освітніми потребами, опанування вміннями та навичками для ефективної соціалізації та адаптації.
3. Медичній сестрі здійснювати просвітницьку роботу з педагогічними працівниками щодо здійснення індивідуального підходу до учнів з урахуванням нозологій та профілактики захворювань дітей.
- Вчителям створювати умови у класному середовищі для забезпечення максимально можливої працездатності дитини; під час проведення уроків використовувати найрізноманітніші засоби підтримки уваги і працездатності учнів з ДЦП, що зумовлено нестійкістю їхньої уваги, швидкою стомлюваністю; забезпечувати обов’язкове якісне проведення фізкультхвилинок.
- Практичному психологу працювати над стимулюванням та розвитком пізнавальної активності та психічних процесів; розвитком дрібної моторики рук та вправності пальців.
- Батькам підтримувати сприятливий психологічний клімат в сім’ї, адже він здатен максимально стимулювати розвиток дітей, а також мінімізувати негативний вплив захворювання на психічний стан дітей.
Член експертної комісії,
завідуюча ПМПК С.Пушкаренко
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за напрямом «Забезпечення якості управлінської діяльності»
Управління Черчецьким загальноосвітнім навчальним закладом відбувається відповідно до управлінського циклу. В основу системи планування роботи школи покладені державні нормативні документи про освіту.
До планів роботи школи входять: перспективний план на 2016-2020 роки; річний план, календарні плани вчителів, плани роботи методичних об’єднань; поурочні, щоденні плани роботи вчителів; плани роботи ради школи, учнівського самоврядування.
Контрольно-аналітична діяльність Черчецької ЗОШ І-ІІІст. спрямована на розв’язання методичної проблеми через фіксацію та аналіз усіх результатів роботи колективу. На початок навчального року складається графік внутрішнього контролю. Кожен учитель, який працює в школі, знає вимоги, покладні в основу аналізу його роботи.
Вичерпну й усебічну інформацію про стан навчально-виховної роботи в школі дають такі форми контролю: тематичний, оглядовий, фронтальний, персональний, попереджувальний, оперативний, класно-узагальнювальний.
Система внутрішнього контролю, яка склалася в Черчецькій ЗОШ І-ІІІст., відповідає потребам і специфіці навчального закладу, спрямована на отримання інформації про стан навчально-виховного процесу та його результативність і забезпечує відповідний рівень роботи.
В Черчецькій ЗОШ І-ІІІст. наявний план заходів щодо усунення недоліків у роботі, який відповідає акту за результатами попередньої атестації. План заходів конкретний, встановлено реальні терміни виконання та визначено відповідальних. Стан виконання Плану належний.
Рекомендації
щодо забезпечення якості управлінської діяльності
- Забезпечувати відповідність контролю перспективним, річним завданням та внутрішнім потребам закладу.
- Слідкувати, щоб накази з основної діяльності були змістовними, доцільними та конструктивними.
- Забезпечити дієвість управлінських рішень.
Головний спеціаліст відділу О.Безверхня
Висновок щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької ЗОШ І-ІІІ ступенів за напрямом «Дієвість внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів»
Під час здійснення атестаційної експертизи навчального закладу було опрацьовано документи, на яких базується здійснення внутрішнього моніторингу у навчальному закладі та зроблено аналіз того, наскільки він є ефективним та інноваційним в розрізі проблеми, над якою працює навчальний заклад.
Науково-методична проблема роботи закладу: «Формування високо компетентної особистості учасників навчально-виховного процесу на основі удосконалення їх інформаційної культури та впровадження новітніх інформаційно-комунікативних технологій».
Проведення згаданого моніторингу повинно бути передбачено річним планом роботи ЗНЗ, в тому числі – перспективним, в Розділі VI. Внутрішній контроль. Натомість згаданий розділ передбачає проведення педрад, підготовку наказів про роботу окремих учителів та стан викладання предметів, проведення нарад при директорові з різного роду питань. Всі згадані види роботи включають у себе фрагменти моніторингу, але його чіткості, в тому числі через аналіз ходу реалізації науково-методичної проблеми навчального закладу - немає. Як і нема результатів проведення того чи іншого виду моніторингу.
Після проведеного аналізу можна констатувати, що всі педагоги ознайомлені та постійно працюють з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, проте багатоступінчастого контролю за об’єктивністю оцінювання з навчальних предметів через можливості внутрішнього контролю немає. На момент здійснення експертизи була можливість проаналізувати стан поточного оцінювання з навчальних предметів (за класними журналами та оцінками у щоденниках), виставлення тематичних балів та відповідність оцінок за контрольні роботи оцінкам, виставленим у журнал з української мови, української та зарубіжної літератур, географії, математики, провести співбесіди з учителями-предметниками щодо змін у програмах та вплив таких змін на об’єктивність оцінювання з навчальних предметів.
За результатами атестаційної експертизи в частині «Дієвість внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів» встановлено:
У школі систематично ведеться моніторинг навчальних досягнень учнів, результати річного оцінювання порівнюються з результатами ДПА, ЗНО та директорських контрольних робіт, які регулярно проводяться в закладі. Проте за наслідками такого моніторингу часто рекомендації носять вибірковий та епізодичний характер, здебільшого орієнтований на особистість учня (вчителя), а не якість. Проводиться моніторинг роботи з обдарованими учнями, участі в олімпіадах, змаганнях, проте відсутній контроль за прийнятими рішеннями, в переважній більшості випадків рекомендації носять загальний характер.
Зауваження:
- Виявлено розбіжність між існуючими критеріями оцінювання і тими, які «виробили» для себе учителі з того чи іншого предмета;
- Зошити внутрішнього контролю керівників ЗНЗ (аналіз відвіданих уроків зокрема) більше відповідають структурно-часовій моделі уроку, висновки загальні, часто не відповідають меті відвідування уроку(заходу);
- Недостатньо різноманітним є інструментарій моніторингу, практично не використовуються сучасні методи аналізу моніторингових досліджень.
Рекомендації:
- З метою аналізу готовності учителів до роботи над проблемою «Формування високо компетентної особистості учасників навчально-виховного процесу на основі удосконалення їх інформаційної культури та впровадження новітніх інформаційно-комунікативних технологій» проаналізувати ступінь їх готовності в плані розуміння основних понять та інструментарію, який слід використовувати у повсякденній роботі;
- Привести у відповідність до вимог ведення шкільної документації книги внутрішнього контролю керівників;
- Урізноманітнити інструментарій моніторингу (анкети, кваліметричні моделі тощо);
- Повторно розглянути з учителями-предметниками критерії оцінювання знань учнів;
- Систематизувати результати проведених моніторингів з виходом на дієвий результат.
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності
Черчецької ЗОШ І-ІІІ ступенів за напрямом
«Організація роботи щодо професійного розвитку педагогічних працівників»
В навчальному закладі сформовано нормативно-правову базу з питань проведення атестації педагогічних працівників школи. В педагогічному колективі обговорено «Типове положення про атестації». План та графік проходження курсів підвищення кваліфікації відповідає встановленим нормам (п’ятирічний цикл, обов’язкове проходження курсів з усіх предметів інваріантної складової, які викладає вчитель). Щодо стану реалізації згаданих планів курсової підготовки, то у 2016-2017 році планово атестуватимуться 5 педпрацівників, серед них Біла М.М., у якої на момент розгляду питання про чергову атестацію педагогічних працівників у 2016-2017 н.р. немає пройдених курсів (вчитель пенсійного віку і своєчасно не пройшла курси, повідомивши керівників закладу про останній рік роботі в закладі, але при цьому продовжує працювати і далі).
Створена відповідна система методичної роботи в школі. До складу методичної ради навчального закладу входять керівники ЗНЗ та керівники м/о. Крім цього, в закладі створено методичні об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник Кучер Л.В.), вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Петрова В.Л.), вчителів початкових класів (керівник Склеп’юк О.І.). Керівниками м/о ведуться відповідні записи про роботу колег у міжатестаційний період. Розроблено анкети для педагогів, учнів та їх батьків з метою вивчення професійної майстерності учителів, що атестуються.
З метою формування позитивної мотивації педагогічних працівників ЗНЗ для підвищення їх професійних компетентностей на базі школи проводяться семінари районного рівня, а також вчителі школи беруть участь у виїзних предметних семінарах на базі інших шкіл району, відповідно до плану роботи відділу освіти, молоді та спорту.
Учителі школи щорічно беруть участь у районному етапі виставки педагогічних ідей та щорічній обласній виставці «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування».
Педагогічні працівники Черчецької ЗОШ І-ІІІ ступенів є учасниками та переможцями районних та обласних конкурсів фахової майстерності (Кобильник Л.В., лауреат обласного туру конкурсу «Вчитель року-2015» в номінації «Хімія»).
Зауваження:
- Всього два педагогічні працівники школи мають педагогічне звання «Старший вчитель» (бібліотекар Савчук Л.О. та вчитель фізкультури Кучер В.Т.). Жоден із вчителів навчального закладу немає звання «Учитель - методист»;
- При плануванні роботи закладу тільки частково враховуються можливості педагогічних працівників ( як правило, робиться «ставка» на тих, що атестуються в рік складання плану, або на те, з якого предмета у поточному році є професійний конкурс «Вчитель року»);
- За планами роботи передбачено засідання як методичної ради навчального закладу, так і методичних об’єднань, проте всі вони мають здебільшого організаційно-інформаційний характер , що не дає можливості відстежити результативність роботи та практичне значення таких зібрань. Заступник з навчальної роботи Валько У.Б. в більшості випадків одночасно є як ініціатором, так і виконавцем цілого ряду завдань, які постають перед педагогічним колективом школи. Таким чином, керівникам бракує досвіду роботи з педагогами в плані делегування повноважень, а також своєчасної та дієвої мотивації учителів під час виконання ними завдань методичного характеру;
- Відсутні нетрадиційні форми методичної роботи, не використовуються (хоча декларуються з огляду на проблему, над якою працює навчальний заклад) інноваційні педагогічні технології.
- Відсутня видавнича діяльність вчителів.
Рекомендації:
- Стимулювати педагогічних працівників до підвищення свого професійного рівня, спланувати роботу з цього питання;
- Плануючи методичну роботу, враховувати можливості, запити та потреби педагогічних працівників;
- Забезпечити підвищення мотивації педагогів, в тому числі через записи подяк за здійснення науково-методичної роботи у трудову книжку педагогічного працівника;
- Запроваджувати у практику роботи нетрадиційні форми методичної роботи;
- З огляду на вимоги сьогодення використовувати інноваційно-педагогічні технології, максимально дієві для навчального закладу;
- Готувати та подавати до друку у фахових виданнях наробки вчителів.
Висновок
щодо результатів атестаційної експертизи діяльності Черчецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за напрямом «Забезпечення якості загальної середньої освіти»
Порівняльний аналіз результатів зовнішнього та внутрішнього моніторингу результатів навчальних досягнень учнів свідчить про те, що в Черчецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів в основному забезпечується належний рівень якості надання освітніх послуг. А саме: 28,6% випускників 2016 року склали ЗНО з української мови на високий рівень (за результатами річної 28,6%), 14,3% - на достатній рівень (за результатами річної 0%), 57% - на середній рівень (за результатами річної 71,4%). ДПА у формі ЗНО з історії України склали 6 випускників: 16,7% - на високий рівень (за результатами річної 16,7%), 0% - на достатній рівень (за результатами річної 33,3%), 83,3% - на середній рівень (за результатами річної 50%); з математики складала 1 учениця - на високий рівень (річну підтвердила). 2 випускниці 2016 року, підтвердивши результати навчальних досягнень, нагороджені золотими медалями.
Якісний показник навчальних досягнень учнів 9-го класу за результатами внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів з алгебри – 57%, якісний показник за підсумками зовнішнього моніторингу – 42,9%. Якісний показник навчальних досягнень учнів 9-го класу за результатами внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів з української мови – 14,3%, якісний показник за підсумками зовнішнього моніторингу – 14,3%.
Якісний показник навчальних досягнень учнів 4-го класу за результатами внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів з математики - 11,1%, якісний показник за підсумками зовнішнього моніторингу – 12,5%. Якісний показник навчальних досягнень учнів 4-го класу за результатами внутрішнього моніторингу навчальних досягнень учнів з української мови - 45,5%, якісний показник за підсумками зовнішнього моніторингу – 22,2%.
Рекомендації
щодо підвищення якості надання освітніх послуг
- З метою розвитку природних та творчих здібностей учнів забезпечити диференціацію та індивідуалізацію навчальної діяльності.
- Акцентувати увагу на практичну спрямованість навчання.
- Забезпечувати сприятливі умови для самореалізації учнів через упровадження в практику дослідницько-пошукових завдань, спостережень, дослідів; широке використання міжпредметних зв’язків.
- Посилити внутрішній контроль за повним виконанням навчальних програм, дотриманням критеріїв та об’єктивності оцінювання результатів навчальних досягнень учнів закладу.
- Активізувати роботу вчителів-предметників по розвитку зв’язного мовлення учнів.
- Працювати над формуванням вміння дітей письмово висловлювати свою думку.
- Уроки іноземної мови проводити виключно іноземною мовою з позиції особистісно-зорієнтованого навчання.
- Посилити контроль за виконанням учнями роботи над помилками.
- Рекомендувати вчителям використовувати диференційовані домашні завдання для учнів.
- Розвивати читацькі інтереси школярів.
- Глибоко аналізувати результати ЗНО і приймати відповідні управлінські рішення.
Член експертної комісії,
головний спеціаліст відділу О.Безверхня
|